Autor Wątek: Nieśmiertelny World of WarCraft  (Przeczytany 35 razy)

Dolisa

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Nieśmiertelny World of WarCraft
« dnia: Październik 18, 2017, 12:02:08 am »
Rok 2004 z pewnością był przełomowy dla fanów gier MMORPG. Wtedy to świat poznał World of WarCraft.

Zapowiedzi gry były tak nieprawdopodobne i fantastyczne zarazem, że już po pierwszych 24 godzin od premiery, twórcy mogli cieszyć się ze sprzedaży 250 tysięcy egzemplarzy. Biorąc pod uwagę, że w kolejnych dniach liczba ta ciągle rosła, łatwo uzmysłowić sobie skalę zjawiska. Później pojawiły się pierwsze recenzje i rankingi. Na szczycie zawsze znajdował się World of Warcraft.

Wydarzenie opowiedziane w grze są kontynuacją tych, znanych z WarCrafta III: The Frozen Throne. Mimo iż wydawało się, że wszelkie konflikty są już przeszłością, na świecie zaczęły formować się dwie grupy, łączące w sobie mniej lub bardziej niebezpieczne rasy. Żadna ze stron nie potrafiła zacząć żyć własnym życiem i wszystkim wymarzyła się władza. I tak w świecie Azeroth rozpoczęła się nowa epoka. Epoka massive online multiplayer.

Wszystkie wydarzenia mają miejsce w świecie Azeroth, który jak sama nazwa wskazuje, jest światem znanym z serii WarCraft. Najważniejsza zmiana dotyczy tego, że jest to świat w pełni otwarty i ogromny. Każdy jego zakątek zamieszkują inne rasy, pod którymi kryją się gracze z całego świata, lub niezliczona ilość bestii, które rzucają nam wyzwania.

Zaletą World of WarCraft jest to, że nie próbuje ona dotrzeć do konkretnego rodzaju graczy, a jest produkcją dosłownie dla wszystkich. Nie musimy specjalnie interesować się MMORPG, żeby czerpać przyjemność z gry. Co by jednak nie mówić, to właśnie element cRPG jest tutaj najlepszy.

Początek rozgrywki wiąże się w wyborem jednej z ras. Do dyspozycji mamy jedną z dwóch wspomnianych grup: Sojusz lub Hordę. Do pierwszej grupy należą Ludzie, Krasnoludy, Nocne Elfy i Gnomy. W drugiej znajdziemy Orków, Taurenów, Nieumarłych oraz Trolli. Po dokonaniu wyboru, musimy jeszcze określić swoją profesję. Tutaj wybór jest jeszcze większy, a dotyczy Wojowników, Szamanów, Magów, Druidów, Łowców, Warlocków, Paladynów, Łotrzyków i Kapłanów. Nasz wybór przekłada się oczywiście na umiejętności postaci oraz na sposób rozgrywki.

Ważnym elementem World of WarCraft jest to, że samodzielne przejście gry jest właściwie niemożliwe. W celu pokonania określonej bestii wymagane jest wręcz towarzystwo innych graczach, którzy pomogą nam w walce. W przeciwnym wypadku bardzo szybko skończymy martwi i wszystkie dopieszczone atrybuty stracą na wartości, a nas będzie czekał powrót do miejsca zgonu, w celu odzyskania materialnej postaci.

Grafika WoW nie jest najwyższych lotów, jednak biorąc pod uwagę rozmach świata, a także ilość graczy, których możemy tam spotkać, powinniśmy być raczej zadowoleni z tego faktu. Wszystko ma swój WarCraftowy klimat, a poza tym nawet słabszy sprzęt bez problemu poradzi sobie z grą.

Ogromną zaletą gry jest to, że nad jej rozwojem ciągle pracuje ogromna grupa ludzi, którzy oferują graczom nowe wyzwania, bardziej ekscytujące zadania, ale także wiele mniejszych usprawnień. Dzięki temu nigdy nie odczujemy, że gra staje się nudna, że nic się nie dzieje. Zapewnia to długotrwałą rozgrywkę, za którą niestety trzeba będzie słono zapłacić. Poza ceną samej gry, trzeba bowiem liczyć się z miesięcznym abonamentem, bez którego nie przeniesiemy się do Azeroth.